کد مطلب:163198 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:183

پیامدهای حق و باطل
پیش از بررسی این دو مطلب از اهداف حسین و اهداف خود ما در امروز، می خواهم به بعض دیگر از تبعات حق و باطل، گذشته از مطالب سابق بازگردم كه در این آیات از سوره ی محمد آمده است.كفر و جلوگیری از راه خدا باعث گم شدن اعمال و بن بست و بی حاصل ماندن كارهاست و ایمان به غیب و به الله و به معاد، ایمان به وحی و به حقی كه بر رسول نازل شده باعث تمامیت اعمال ناتمام و ناقص و حتی كفاره و جبران بدی هاست و از این گذشته باعث اصلاح التهاب روحی و فراغت بال و اصلاح درون است.

و آن گم شدن و بی حاصل ماندن عمل در كافر و این تمامیت و جبران و فراغت و اصلاح در مؤمن به خاطر این نكته است.«ذلك بان الذین كفروا اتبعوا الباطل و ان الذین آمنوا اتبعوا الحق». [1] این دستاورد به خاطر تبعیت از باطل و تبعیت از حق است.

و این حاصل به خاطر هم سویی با جهت و هماهنگی با نظام و همراهی با روش ها و سنت ها و آداب و احكامی است كه این فراغت و شهامت و راحتی را به دنبال می آورد و حتی در متن بحران آرامش را می سازد كه می فرماید: «أولسنا علی الحق... قال اذا لا نبالی». [2] .

علی اكبر در برابر آماده باش پدر این گونه می گوید: اگر ما بر حق باشیم و در راه باشیم دیگر باكی نیست... كه این بشارت جبران و این اصلاح روح و روان، ضامن


اجرایی این اهداف سنگین و این راه های جان سوز توان سوز تنها و غریب است.


[1] محمد، 2.

[2] بحارالانوار، ج 44، ص 367.